!

Olemme avoinna ma-pe klo 8-16.

Julkaistu 12.2.2020

Onko yritykselläsi nykyaikaiset verkkosivut?

Yrityksen verkkosivuilla on nykyään suuri merkitys monelta kannalta. Kuluttajat etsivät tietoa ja palveluja verkosta yhä enemmän. Millaiset yrityksen verkkosivut vastaavat nykykuluttajan tarpeisiin?

Haastattelimme verkkomainonnan ammattilaista, KarpaloGroupin projektipäällikkö Sari Jääskeläistä. Sari kertoo yrityksen verkkosivujen merkityksestä: ”Yrityksen omia verkkosivuja pidetään luotettavana tiedon lähteenä. Pk-yrityksen sivuilta tulisi löytyä helposti ja nopeasti perustiedot, kuten aukioloajat ja yhteystiedot. Hoitoloiden, kosmetologipalveluiden tai kampaamoiden osalta oleellisia tietoja ovat myös hinnasto ja linkki ajanvaraukseen. Nämä tiedot kannattaakin laittaa heti etusivulle, jota käyttäjä voi silmäillä ja vierittää alaspäin.” Jääskeläinen tietää myös ihmisten käyttäytymisestä verkossa: ”Ihmiset ovat internetissä asioidessaan kärsimättömiä. Mikäli käyttäjä tai potentiaalinen asiakas ei löydä etsimäänsä nopeasti, hän saattaa turhautua ja päätyä toiseen sivustoon. Harva jaksaa etsiä tietoja alasivuilta.”

 

Verkkosivun sisällön suunnittelu kannattaa

”Ajankohtainen tieto kampanjoista, palveluista tai henkilökunnasta kannattaa esitellä yrityksen some-kanavissa, joiden kautta tavoitetaan seuraajat ja potentiaaliset uudet asiakkaat. Somessa markkinointi voidaan kohdentaa tarkasti. Kuluttajat ovat kiinnostuneita heille tärkeistä ja merkityksellisistä asioista ja palveluista. Kohdennettu mainonta koetaan usein hyvänä ja henkilökohtaisena palveluna.”

Uusien verkkosivujen sisällön suunnittelussa on seikkoja, joita yrittäjän kannattaa miettiä kunnolla. Jääskeläinen tietää, että ”verkkosivuilta tietoa haetaan yleensä asiaan liittyvillä hakusanoilla, joiden perusteella hakukone etsii osumia ja ehdottaa hakutuloksia. Sivuston sisällön suunnittelussa on oleellista miettiä, millä hakusanoilla yritystä ja sen palveluita todennäköisesti haetaan, ja käyttää näitä sanoja otsikoissa ja tekstisisällöissä. Hakukonenäkyvyyttä parantavat responsiivinen käyttöliittymä, selkeä rakenne ja lähdekoodi sekä asianmukainen sisältö. Lisäksi yritys voi tehdä maksullista hakukonemainontaa, jolloin kävijöitä saadaan ohjattua sivustolle enemmän.” Responsiivisilla verkkosivuilla tarkoitetaan sivuja, jotka toimivat sekä puhelimella, tabletilla että pyötäkoneella helposti ja nopeasti. Puhelimen käyttö verkkosivujen haussa on jo suurempaa kuluttajien keskuudessa.

 

Hyvä verkkosivu on responsiivinen

Digimarkkinoinnin ammattilaisena Jääskeläinen opastaa uusia verkkosivuja pohtivaa yrittäjää. ”On tärkeää huomioida, että verkkosivujen täytyy toimia nopeasti ja luotettavasti älylaitteilla, koska suurin osa käyttäjistä on mobiilikäyttäjiä. Käyttöliittymän on siis oltava responsiivinen ja skaalautua näyttöön sopivaksi, jolloin käyttökokemus on selkeä ja miellyttävä.”

Suomalaiset etsivät tietoa ja palveluita pääasiassa Internetistä. Tilastokeskuksen (2019) mukaan suomalaiset käyttävät internettiä ahkerasti. Vuonna 2019 alle 45-vuotiaista lähes 100 % käytti nettiä useasti päivässä. 16-89 vuotiaista nettiä käytti päivittäin n. 80 %. (https://www.stat.fi/til/sutivi/2019/sutivi_2019_2019-11-07_kat_001_fi.html)

Saman Tilastokeskuksen tutkimuksen mukaan 80 % suomalaisista käyttää nettiä matkapuhelimella. (https://www.stat.fi/til/sutivi/2019/sutivi_2019_2019-11-07_kat_001_fi.html)

 

 

Verkkosivut ”avaimet käteen” -pakettina

Mills on kehittänyt yhdessä KarpaloGroupin kanssa verkkosivun jalkojenhoidon ammattilaisten tarpeisiin. Voit siis tilata yrityksellesi nyt helposti uuden verkkosivun, jonka toteuttajana on KarpaloGroup. Tehokas Soolosivu palvelee asiakkaitasi tutkitusti parhaalla tavalla. Yhteystiedot, palveluhinnasto, aukioloajat ja linkki ajanvarauspalveluun löytyvät helposti ja nopeasti vierittämällä sivua.

 

Avaimet käteen -paketti -sisältää Soolosivun, domainin, palvelinpaketin ja näiden ylläpidon.

  • selkeät ja luotettavat aukioloaikatiedot
  • tyylikäs ja laadukas sivusto, joka on nykyään yrityksille tärkeä käyntikortti netissä
  • helppo tilata
  • helppokäyttöinen työkalu sisältöpäivityksiin, joita voi itse tehdä
  • responsiivinen käyttöliittymä eli sivu toimii mobiililla, tabletilla ja pöytäkoneella
  • rajaton help desk -tuki arkisin 8 – 16
  • maksu osamaksulla

Ammattilainen lue lisää, kirjautumalla!